Správa

Technická oblasť správy:

Každému bytovému domu je pridelený technický pracovník správcu, ktorý v pravidelných intervaloch, minimálne dvakrát za týždeň, kontroluje fyzickou prehliadkou spoločné časti, spoločné zariadenia a príslušenstvo domu, pokiaľ sa nedohodne inak. Technická časť obsahuje:

  • vypracovanie plánu opráv na najbližšie ročné obdobie
  • kontrolu správnosti odpočtov SV, TÚV, ÚK a spotreby el. energie na došlých faktúrach
  • ročný odpis vodomerov SV a TÚV po bytoch a ich spracovanie pre vyúčtovanie za predmetný rok
  • dohľad nad odstránením závad pri výkone odborných prehliadok a skúšok elektrickej inštalácie, bleskozvodov, plynových zariadení, požiarnych zariadení, tepelných zariadení a výťahov
  • odstránenie havarijných prípadov
  • plnenie fondu prevádzky, opráv a údržby v zmysle dohody a zápisov zo schôdzí vlastníkov bytov a nebytových priestorov
  • kontrolu plnenia uznesení zo schôdzí vlastníkov bytov a nebytových priestorov
  • hľadanie najvhodnejších riešení potrebných pre odstránenie stavebných závad spravovaných objektov s prihliadnutím na čo najmenšie ekonomické zaťaženie jednotlivých vlastníkov
  • predkladanie cenových ponúk od jednotlivých dodávateľov
  • uzatváranie zmlúv s jednotlivými dodávateľmi a kontrolu ich výkonov

 

Ekonomická oblasť správy:

Správca zriadi bytovému domu dva samostatné účty v banke. Prvý účet slúži pre výkon služieb bežnej prevádzky a druhý pre účely fondu údržby a opráv. Tento spôsob zabezpečí vlastníkom lepšiu transparentnosť a prehľadnosť v súvislosti s nakladaním s finančnými prostriedkami.

Celá ekonomická agenda je vedená v profesionálnom softvéri Domus a Finus, čím je zabezpečená maximálna  prehľadnosť. Ekonomická časť obsahuje:

  • vedenie účtovníctva samostatne pre každý bytový dom s použitím profesionálnych aplikačných nástrojov vrátane spracovania účtovania služieb spojených s prevádzkou domu
  • hospodárenie s finančnými prostriedkami domu a prehľad o nedoplatkoch
  • spracovanie ročného vyúčtovania skutočných nákladov za poskytnuté služby
  • vykonávanie úhrad dodávateľských faktúr
  • kontrolu finančných nákladov za jednotlivé služby
  • eliminácia vzniku budúcich nedoplatkov automatickou úpravou zálohových predpisov v prípade zmeny cien
  • kontrolu dodržiavania úhrad od jednotlivých vlastníkov a evidencia neplatičov
  • stanovenie výšky zálohových platieb za služby spojené s prevádzkou domu a užívaním bytu a nebytových priestorov
  • evidenciu príjmov, výdavkov a mesačných uzávierok

 

Právna oblasť správy:

Táto oblasť je zabezpečená v spolupráci s externými advokátskymi kanceláriami, s ktorými máme dlhoročné skúsenosti. Právna časť obsahuje: 

  • vedenie opatrení voči neplatičom v rozsahu platnej legislatívy; vymáhanie nedoplatkov súdnou a exekučnou cestou, uplatnenie zákonného záložného práva formou priamej dražby
  • príprava zmlúv s jednotlivými dodávateľmi
  • kontrola a sledovanie dodržiavania platných zmlúv
  • informovanie vlastníkov o ich povinnostiach v zmysle daňových zákonov a o legislatívnych zmenách súvisiacich s užívaním nehnuteľností
  • sprostredkovanie právneho poradenstva
  • zastupovanie vlastníkov pred súdmi, orgánmi štátnej správy a správnymi orgánmi