Technická oblasť správy:
Každému bytovému domu je pridelený technický pracovník správcu, ktorý v pravidelných intervaloch, minimálne dvakrát za týždeň, kontroluje fyzickou prehliadkou spoločné časti, spoločné zariadenia a príslušenstvo domu, pokiaľ sa nedohodne inak. Technická časť obsahuje:
- vypracovanie plánu opráv na najbližšie ročné obdobie
- kontrolu správnosti odpočtov SV, TÚV, ÚK a spotreby el. energie na došlých faktúrach
- ročný odpis vodomerov SV a TÚV po bytoch a ich spracovanie pre vyúčtovanie za predmetný rok
- dohľad nad odstránením závad pri výkone odborných prehliadok a skúšok elektrickej inštalácie, bleskozvodov, plynových zariadení, požiarnych zariadení, tepelných zariadení a výťahov
- odstránenie havarijných prípadov
- plnenie fondu prevádzky, opráv a údržby v zmysle dohody a zápisov zo schôdzí vlastníkov bytov a nebytových priestorov
- kontrolu plnenia uznesení zo schôdzí vlastníkov bytov a nebytových priestorov
- hľadanie najvhodnejších riešení potrebných pre odstránenie stavebných závad spravovaných objektov s prihliadnutím na čo najmenšie ekonomické zaťaženie jednotlivých vlastníkov
- predkladanie cenových ponúk od jednotlivých dodávateľov
- uzatváranie zmlúv s jednotlivými dodávateľmi a kontrolu ich výkonov
Ekonomická oblasť správy:
Správca zriadi bytovému domu dva samostatné účty v banke. Prvý účet slúži pre výkon služieb bežnej prevádzky a druhý pre účely fondu údržby a opráv. Tento spôsob zabezpečí vlastníkom lepšiu transparentnosť a prehľadnosť v súvislosti s nakladaním s finančnými prostriedkami.
Celá ekonomická agenda je vedená v profesionálnom softvéri Domus a Finus, čím je zabezpečená maximálna prehľadnosť. Ekonomická časť obsahuje:
- vedenie účtovníctva samostatne pre každý bytový dom s použitím profesionálnych aplikačných nástrojov vrátane spracovania účtovania služieb spojených s prevádzkou domu
- hospodárenie s finančnými prostriedkami domu a prehľad o nedoplatkoch
- spracovanie ročného vyúčtovania skutočných nákladov za poskytnuté služby
- vykonávanie úhrad dodávateľských faktúr
- kontrolu finančných nákladov za jednotlivé služby
- eliminácia vzniku budúcich nedoplatkov automatickou úpravou zálohových predpisov v prípade zmeny cien
- kontrolu dodržiavania úhrad od jednotlivých vlastníkov a evidencia neplatičov
- stanovenie výšky zálohových platieb za služby spojené s prevádzkou domu a užívaním bytu a nebytových priestorov
- evidenciu príjmov, výdavkov a mesačných uzávierok
Právna oblasť správy:
Táto oblasť je zabezpečená v spolupráci s externými advokátskymi kanceláriami, s ktorými máme dlhoročné skúsenosti. Právna časť obsahuje:
- vedenie opatrení voči neplatičom v rozsahu platnej legislatívy; vymáhanie nedoplatkov súdnou a exekučnou cestou, uplatnenie zákonného záložného práva formou priamej dražby
- príprava zmlúv s jednotlivými dodávateľmi
- kontrola a sledovanie dodržiavania platných zmlúv
- informovanie vlastníkov o ich povinnostiach v zmysle daňových zákonov a o legislatívnych zmenách súvisiacich s užívaním nehnuteľností
- sprostredkovanie právneho poradenstva
- zastupovanie vlastníkov pred súdmi, orgánmi štátnej správy a správnymi orgánmi